Avant Art Festival 2018 aktualizuje line-up [Wrocław/Warszawa]

Avant Art Festival 2018 aktualizuje line-up [Wrocław/Warszawa]

Kolejna edycja AAF i kolejne motto festiwalu? Nie, w tym roku w pełni skupiamy się na przekazie muzycznym i filmowym tyle konsekwentnym, ile poszerzającym pola manewru i wyboru. Bez zbędnych naciągnięć i niepotrzebnych kompromisów przedstawiamy artystów i zjawiska wyrastające z podziemnego pnia z całą jego kalejdoskopową barwą. W programie sami lub z naszą pomocą odnajdziecie tropy punkowe, przemysłowe, improv/jazzowe i beatowe, dające ożywczy amalgamat, w kontrze do kultury popularnej.

WROCŁAW

W tym roku we Wrocławiu doznacie sonicznego ataku o taneczno-szamańskim wymiarze w wykonaniu aliansu BNNT z Mats Gustafssonem (The Thing, Fire) – zespół ponownie na AAF, tym razem u nas. Do tego silna reprezentacja z USA: Wolf Eyes, Rob Mazurek, Trio SFD (Colin StetsonGreg Fox, Trevor Dunn) i Moor Mother oraz artyści z bardzo udanymi płytami, odnotowanymi wysoko w rankingu płyt 2017 m.in. przez The Wire – zobaczymy i usłyszymy egipską wokalistkę Nadah El Shazly ندى الشاذلي i węgierskiego gitarzystę Gosheven z muzyką pełną droneambientalnych preparacji, modularno-synthowe brzmienia zaproponuje berliński Driftmachine, zaś korelat noise'owego gruzobetonu z beatowym impusem przedstawi Giant Swan.

Do line-upu dołącza także długo wyczekiwany we Wrocławiu Emptyset ze swoją elektrowiwisekcją, warszawsko-berlińskie trio LOTTO, a także grime'owi East Man & Kwam. Repertuar filmowy zaś koncentruje się na nieco głębszej biograficznej analizie kilku fenomenów (aktualnych i czasowo odległych), które swoją ekspresją, walorem energetycznym i postawą przełożyły się na kształt kontrkultury.

wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/518765045192883/

WARSZAWA

W warszawskim programie tegorocznej edycji AAF duża grupa artystów z USA: długo oczekiwani nowojorscy Wolf Eyes, impresje Roba Mazurka, niezwykła Moor Mother z przekazem pełnym poetyckiego katharsis i może największa gwiazda festiwalu – improv-powertrio SFD (Colin StetsonGreg Fox, Trevor Dunn), czyli muzycy znani z takich projektów jak: EX EYE, Arcade Fire, Liturgy, Melvins czy Fantomas.

Pomiędzy nimi emocjonalne, techniczne emanacje We Will Fail z jej nowym materiałem, Nagrobki połączą siły z Teatrem Dada von Bzdülöw w spektaklu "Intro", a Gazelle Twin w projekcie "Kingdom Come" przedstawi performatywną analizę rozlicznych perforacji dzisiejszej rzeczywistości. Uroki taneczno-techniczne zapewni mocny skład w postaci LoticerrorsmithYves Tumor czy DJ LAGa. Zwieńczeniem festiwalu będzie triumfalny powrót Micka Harrisa (Napalm Death, Scorn, Painkiller) z jego technoidalnym soundtrackiem pełnym odniesień do spustoszeń współczesnej cywilizacji.

wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/458373044621293/


PROGRAM [Wrocław]:

24.09 (poniedziałek) Impart, godz. 20:00 – BNNT & Mats Gustafsson (PL/SE) | 20/30 zł
25.09 (wtorek) Proza, godz 20:00 – Nadah El Shazly (EG), Gosheven (HU) | 15/20 zł
26.09 (środa) MWW Muzeum Współczesne Wrocław (dach) , godz. 20:00 – Driftmachine Live (DE) / Mika Shkurat AV (UA) | wstęp wolny
27.09 (czwartek) Impart, godz. 20:00 – Merkabah (PL), Wolf Eyes (US) | 20/25 zł

28.09 (piątek) Impart, godz. 20:00 – FOQL (Oramics) Live (PL), Lotto (PL), East Man Live (UK), Mick Harris / Fret Live set / Stormfield AV (UK) | 40/50 zł
29.09 (sobota) Czasoprzestrzeń, godz. 21:00 – We will fail Live (PL), Emptyset Live (UK), Giant Swan Live (UK), Lakker Live (IRL) | 25/35 zł
30.09 (niedziela) Impart, godz. 19:00 – Rob Mazurek (US), Trio SFD (Colin Stetson, Greg Fox, Trevor Dunn / US), Moor Mother (US) | 40/50 zł

Ceny biletów: w przedsprzedaży/w dniu koncertu

Karnet muzyczny: 99 zł

Sprzedaż biletów i karnetów na www.goingapp.pl: https://going.pl/avant-art-festival-wroclaw-2018


Przegląd filmów o muzyce w ramach 7. edycji Avant Art Film w Kinie Nowe Horyzonty| 25-30.09.2018

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/449140968899322/

PROGRAM [Wrocław]:

25.09 | 18:00 | HR Finding Joseph I | reż. James Lathos/USA, Jamajka/2016/92’ | 12 zł

26.09 | 18:00 | MATANGI / MAYA / M.I.A. | reż. Steve Loveridge/Sri Lanka, Wielka Brytania, USA/2018/95’ | 18 zł

27.09 | 18:00 |QUEERCORE: punkowa rewolucja| reż. Yony Leyser/Niemcy/2017/83’ | 12 zł

28.09 | 18:00 | American Valhalla | reż. Andreas Neumann, Joshua Homme/USA/2017/82’ | 18 zł

29.09 | 18:00 | The Public Image Is Rotten | reż. Tabbert Fiiller/USA/2017/103’ | 15 zł

30.09 | 17:00 | Marionetka | reż. Marcin Podgórny POL/2017/ 12' + Ryuichi Sakamoto: CODA | reż. Stephen Schible/Japonia, USA/2017/100’ | 18 zł

Bilety na seanse filmowe dostępne w kasach Kina Nowe Horyzonty oraz na www.kinonh.pl. Karnety na cały przegląd w cenie 50 zł dostępne w kasach kina oraz na www.goingapp.pl: https://going.pl/aff-film-wroclaw



PROGRAM [Warszawa]:

01.10 poniedziałek, godz. 20:00 | Pogłos – MAZUTTI (PL), Wolf Eyes (US)| 15/25 zł

02.10 wtorek, godz. 20:00 | TR Warszawa (ATM Studio) – Rob Mazurek (US), Lotto (PL) | 20/30 zł

03.10 środa, godz. 21:30 | Nowy Teatr – Gazelle Twin: Kingdom Come (UK) | 20/25 zł

04.10 czwartek, godz. 20:00 | Centrum Praskie Koneser – B.yhzz (Intruder Alert) DJ set (PL), Moor Mother (US), Trio SFD (Colin Stetson, Greg Fox, Trevor Dunn / US)| 35/45 zł

05.10 piątek, godz. 19:00 | TR Warszawa (ATM Studio) – INTRO Teatr Dada von Bzdülöw z muzyką na żywo w wykonaniu zespołu Nagrobki (PL) + Nagrobki (PL) koncert| 25/35 zł

05.10 piątek, godz. 21:00 | Centrum Praskie Koneser – We will fail Live (PL), Shygirl Live (UK), Lotic Live (US), East Man & Saint P (UK), Yves Tumor Live (US), Errorsmith Live (DE) | 35/45 zł

06.10 sobota, godz. 19:00 | TR Warszawa (ATM Studio) – INTRO Teatr Dada von Bzdülöw z muzyką na żywo w wykonaniu zespołu Nagrobki (PL) + Nagrobki (PL) koncert | 25/35 zł

06.10 sobota, godz. 22:00 | Powidoki – Lutto Lento DJ set (PL), DJ LAG Live (RSA), Lakker Live (IRL), ISNT (Oramics) DJ set (PL) | 25/35 zł

07.10 niedziela, godz. 19:00 | Klub SPATiF – Mick Harris / Fret Live set / Stormfield AV (UK) | 15/25 zł

Podane ceny biletów: w przedsprzedaży/w dniu koncertu

Karnet koncertowy: 129 zł

Sprzedaż biletów i karnetów na www.goingapp.pl: https://going.pl/avant-art-festival-warszawa-2018


Przegląd filmów o muzyce w ramach 2. edycji Avant Art Film w Kinie Muranów | 02-07.2018

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/211305642896491/

PROGRAM [Warszawa]:

02.10 | 18:00 | HR Finding Joseph I | reż. James Lathos/USA, Jamajka/2016/92’ | 12 zł

03.10 | 18:00 | MATANGI / MAYA / M.I.A. | reż. Steve Loveridge/Sri Lanka, Wielka Brytania, USA/2018/95’ | 18 zł

04.10 | 18:00 |QUEERCORE: punkowa rewolucja| reż. Yony Leyser/Niemcy/2017/83’ | 12 zł

05.10 | 18:00 | American Valhalla | reż. Andreas Neumann, Joshua Homme/USA/2017/82’ | 18 zł

06.10 | 17:00 | The Public Image Is Rotten | reż. Tabbert Fiiller/USA/2017/103’ | 15 zł

07.10 | 17:00 | Marionetka | reż. Marcin Podgórny POL/2017/ 12' + Ryuichi Sakamoto: CODA | reż. Stephen Schible/Japonia, USA/2017/100’ | 18 zł

Bilety na seanse filmowe dostępne w kasach Kina Muranów oraz na stronie http://kinomuranow.pl. Karnety na cały przegląd w cenie 50 zł dostępne w kasach kina i na www.goingapp.pl: https://goingapp.pl/evt/1695661/avant-art-film-2018-warszawa

Więcej na: http://kinomuranow.pl/festiwale-i-przeglady/2-avant-art-film-1-7-pazdziernika

 


 

ARTYŚCI [Wrocław]:

  • 24.09 (poniedziałek), godz. 20:00 | Impart

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/297779127620733/

BNNT & Mats Gustafsson (PL/SE)

BNNT nie jest regularnym zespołem muzycznym, lecz tworzoną przez Konrada Smoleńskiego i Daniela Szweda eksperymentalną grupą artystyczną, zaangażowaną zarówno w muzykę, sztuki wizualne, jak i teatr. Podstawowy zestaw perkusyjny i barytonowy pocisk strunowy operowane przez artystów w najprostszy sposób prowadzą do powstania złożonych muzycznych tekstur. Ostatni materiał duetu, Multiverse, wzbogacony o udział wybitnego saksofonisty Matsa Gustafssona, przecina kilka gatunków muzycznych, zachowując szamańskie oblicze. Gustafsson zagra na Avant Art po raz piąty – to zdecydowanie z jeden z naszych ulubionych artystów, natomiast jego projekt z BNNT hucznie zakończył 1. edycję AAF w Warszawie w 2017r.

  • 25.09 (wtorek), godz. 20:00 | Proza

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/280587379439411/

Nadah El Shazly (EG)

Egipska kompozytorka i piosenkarka rozpoczynała od śpiewania coverów Misfits w zespole punkowym, po czym zaczęła tworzyć własną muzykę elektroniczną, zdobywając sławę na alternatywnej scenie Kairu. Jej debiutancki album, wydany w listopadzie 2017 nakładem Nawa Records, jest niczym całkowicie nieoczekiwana historia. Arabska proza unosi się nad wtrąconymi, opóźnionymi dźwiękami gitary oraz anangardową aranżacją dysonansowych instrumentów dętych, rogów i pozornie przypadkowych przejść perkusyjnych.

Gosheven (HU)

Solowy projekt węgierskiego artysty Bálint Szabó pełen pięknych i absorbujących harmonii dźwiękowych, docierających do emocji i zmysłów. Artysta prezentuje mistrzowskie podejście do tworzenia muzyki drone i ambientu, które odzwierciedlają jego dwie płyty wydane przez wizjonerską Opal Tapes: Leaper – wybrana przez The Wire i The Quietus jedną z ulubionych płyt 2017, oraz najnowsza Bivaq – potężne i dobrze zbudowane świadectwo jego pomysłowości i metod dotyczących ciągłego badania możliwości gitary elektrycznej. Gosheven reprezentuje platformę Shape.

  • 26.09 (środa), godz. 20:00 | MWW Muzeum Współczesne Wrocław (dach)

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/470046226830210/

Driftmachine (DE) / Mika Shkurat AV (UA)

Modularny duet syntezatorowy Driftmachine rozpoczął swoją działalność, kiedy Andreas Gerth i Florian Zimmer, producenci licznych projektów i nagrań, zaczęli eksplorować syntezatory oraz poszukiwać nowego podejścia do używania rytmu i basu w muzyce. Projekt miarowo ewoluował, owocując wydaniem kilku albumów przez słynny meksykański Umor Rex. Występują na żywo z dwoma zsynchronizowanymi systemami modularnymi. Dźwięk Driftmachine jest obsesyjny, symetryczny i wielowarstwowy. Berliński duet wydał w czerwcu album Shunter – niepokojący, gwałtowny lecz jednocześnie pełen elektronicznej harmonii. Na koncercie muzykom towarzyszyć będzie Mika Shkurat (UA), artysta wizualny z Kijowa.

  • 27.09 (czwartek), 20:00 | Impart

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/2165798840368805/

Merkabah (PL)

Chwiejnie rozkołysany na granicy jazzu, oldskulowej progresji i brutalnego noise'u, warszawski zespół Merkabah opiera swoje kompozycje na wykręconych podziałach rytmicznych, nieoczywistych harmoniach, dialogu gitary z saksofonem i ciężką sekcją oraz silnym podejściu konceptualnym. Ostatni do tej pory album kwintetu – Million Miles – miał swoją premierę w listopadzie 2017, wydany nakładem krakowskiej wytwórni Instant Classic.

Wolf Eyes (US)

Niesławny, zawrotny hałas Wolf Eyes nie stracił ani odrobiny wiarygodności podczas wspinania się na listę najlepszych wydawnictw Sub Pop. Gwiazda czy może antygwiazda? Z pewnością to jeden z najważniejszych projektów nowojorskiej sceny awangardowej i post noise. Ich oszałamiający album I’m a problem: mind in pieces wydała wytwórnia Third Man Records Jacka White’a. Kolejni na Avant Art artyści z Nowego Jorku po fantastycznym Black Dice (2017).

  • 28.09 (piątek), godz. 20:00 | Impart

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/537142870077841/

FOQL (Oramics / PL)

FOQL to polska artystka Justyna Banaszczyk, która tworzy ciężką, elegancką i hipnotyczną muzykę, tkwiącą gdzieś pomiędzy brzmieniem syntezatorów i ciemnymi, uprzemysłowionymi wpływami techno, cold wave i post-punka. Syntezatorowe fale i analogowe, rytmiczne dźwięki unoszą nas w gęste warstwy, zanurzają w odgłosach lo-fi i melancholijnych pejzażach dźwiękowych. Jej związek z takimi markami jak Enfant Terrible, Pointless Geometry i Alien Jams pokazuje szerokie spektrum podejmowanych przez nią działań. Współtwórczyni i może najbardziej rozpoznawalna artystka działająca w bardzo ciekawym kolektywie Oramics.

Lotto (PL)

Zespół założony pod koniec 2012 roku przez Mike’a Majkowskiego, Łukasza Rychlickiego i Pawła Szpurę. Razem eksplorują granice takich rodzajów muzyki jak improv, country, noise czy minimalizm, tworząc muzykę hipnotyczną i wzruszającą jednocześnie. Ostatnia płyta zespołu, zatytułowana VV, ukazała się w październiku 2017 roku. Muzyka na niej zawarta kieruje grupę w nowe rejony. Lotto często wykorzystuje brzmienie dwóch gitar basowych, zrezygnował za to z używania kontrabasu.

East Man (UK)

East Man jest nowym projektem angielskiego twórcy muzyki elektronicznej Anthony’ego Harta, poprzedzającym jego ostatnie muzyczne przedsięwzięcie jako Basic Rhythm. Jego wyjątkowe podejście do grime’u zakłada redukcję brzmienia do podstaw, wprowadzając równocześnie elementy dancehallu, drum&bass oraz techno.

Mick Harris Harris / Fret Live set / Stormfield AV (UK)

Mick Harris jest jednym z tych artystów, którzy tworzą swoją muzykę w unikalny sposób, prześlizgując się między różnymi stylami i tempem, zachowując jednocześnie bezbłędne, charakterystycznie głębokie, industrialne brzmienie. Mistrz zarówno miażdżącego techno, jaki noise'u czy nieokiełznanego drum& bass. Znany z działalności w legendarnym Napalm Death, Extreme Noise Terror, Doom, Scorn, współpracował z Billem Laswellem czy Johnem Zornem. Na Avant Art usłyszymy go w nowym projekcie Fret w towarzystwie artysty wizualnego Stormfielda.

  • 29.09 (sobota) Czasoprzestrzeń, godz. 21:00 | Czasoprzestrzeń

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/738604933138342/

We will fail (PL)

Pod pseudonimem We Will Fail kryje się polska artystka Aleksandra Grünholz tworząca muzykę elektroniczną w charakterystycznym skrupulatnym stylu. Jej twórczość, na pozór mroczna i ciężka, jest pełna ekstrawaganckich detali, które nadają utworom industrialną harmonię. W ramach koncertów na AAF We Will Fail zagra materiał z nowej płyty.

Emptyset (UK)

Innowacyjny, elektroniczny duet Jamesa Ginzburga i Paula Purgasa to awangarda muzyki elektronicznej. Rytmiczne zgrzyty, łomot, wrzaski i zatrważające pulsujące basy to jedynie namiastka dźwięków, które kreują i poddają syntezie. Na swoim ostatnim albumie Borders, wydanym nakładem Thrill Jockey, artyści wykorzystują techniki tworzenia brzmień opracowane podczas nagrywania, zestawiając je z rytualnymi powtórzeniami oraz surowymi ozdobnikami. Jest on idealnym obrazem ich minimalistycznego stylu i muzycznego kunsztu.

Giant Swan (UK)

To ostre połączenie agresywnej, energicznej muzyki tanecznej, wibrującego basu i hipnotycznego elektronicznego noise’u. Stoją za tym Robin Stewart i Harry Wright z UK. Opierając się na rytmicznym napięciu i szaleńczej improwizacji, każdy występ jest inny – duet na nowo odbudowuje i burzy swoją pokręconą wizję techno-nie-techno. Uznany album Earn w wersji 12’’, wydany nakładem FuckPunk w 2016, potwierdził ich pozycję jako jednych z najbardziej ekscytujących twórców elektroniki ostatnich lat, a album z 2017 wydany przez Timedance wraz z niesamowitymi występami na największych festiwalach, wyniosły ich na zupełnie nowy poziom.

Lakker (IRL)

Irlandzki duet, produkujący niezwykle charakterystyczną odmianę eksperymentalnego techno, założony przez Eomaca i Arada. Tworzą skomplikowane gobeliny dźwiękowe i muzykę napędzaną basami, dbając przy tym o spójny styl wizualny. Ich ostatnie albumy Tundra oraz Struggle & Emerge, wydane przez klasyczną belgijską wytwórnią R&S, zostały docenione na całym świecie. Po krótkiej przerwie powrócili we wrześniu 2017 roku, wydając krążek Eris Harmonia w wytwórni Eotac Eotrax.

  • 30.09 (niedziela), godz. 19:00 | Impart

Wydarzenie na fb: https://www.facebook.com/events/400686593796131/

Rob Mazurek AV (US)

Amerykański elektroakustyczny kompozytor, kornecista, improwizator i artysta wizualny, tworzący w wielu kontekstach stylistycznych. Sławę zyskał na awangardowej chicagowskiej scenie w połowie lat 90., wybiegając swoją twórczością poza tradycyjne ramy jazzu, by stać się jednym z najbardziej fascynujących kompozytorów swojego pokolenia. Założyciel i twórca m.in. Isotope 217, Exploding Star Orchestra czy London Underground. Koncertował min. z Billem Dixonem, Roscoe Mitchellem, Jim O’Rourke i Fredem Andersonem. Przed koncertem zostanie wyświetlony film The Farnsworth Scores, zrealizowany przez Roba Mazurka we współpracy z producentką filmową Lee Anne Schmitt. To eksperymentalny film i kompozycja muzyczna, w którym uchwycona została interakcja pomiędzy człowiekiem, naturą i architekturą w kultowym domu Farnsworth House architekta Ludwiga Mies van der Rohe.

Trio SFD (Colin Stetson, Greg Fox, Trevor Dunn / US)

Kolaboracja saksofonisty Colina Stetsona (współpracował z takimi legendami muzyki współczesnej, jak Tom Waits, Arcade Fire, Laurie Anderson, Lou Reed, Bill Laswell, The Chemical Brothers, Animal Collective czy David Gilmore), perkusisty Grega Foxa (ZS, Liturgy) i basisty Trevora Dunna (Mr. Bungle, Fantômas czy Melvins), skupia się przede wszystkich na energicznych ekstremach dynamiki, gęstości i fizyczności, jeszcze bardziej eksplorując koncept “maksymalizmu”, jak zespół EX EYE (do którego należą Stetson i Fox), ale w kontekście improwizacji. To będą pierwsze koncerty Tria SFD w Polsce!

Moor Mother (US)

Amerykańska wokalistka, artystka wizualna i poetka. W swoich eksperymentalnych projektach przemierza gatunki od noise przez hip hop, aż do punk rocka. Jej twórczość jest bezkompromisowa, określana hardcore’ową poezją, muzycznym buntem. Sama Moor Mother kategoryzuje siebie używając terminów jak „podróżująca w czasie” oraz „mówczyni prawdy”. Jej debiutancki album Fetish Bones został uznany jednym z najlepszych albumów eksperymentalnych roku przez Rolling Stone i Pitchfork oraz jednym z najlepszych albumów roku miesięcznika The Wire


7. edycja Avant Art Film w kinie nowe horyzonty:

 

  • 25.09 (wtorek), godz. 18:00

HR Finding Joseph I

dir. James Lathos/USA, Jamajka/2016/92 min

https://www.youtube.com/watch?v=lyBCQBL7A-M

fp: https://www.facebook.com/HRdocumentary

Historia Paula “HR” Hudsona, znanego jako Joseph I. Ekscentryczny wokalista, z całą pewnością jeden z najwspanialszych w historii muzyki alternatywnej, znany był z wybuchowych występów z Bad Brains, jednym z najbardziej wpływowych zespołów sceny punk i hard core które powstały w latach 80. Na przestrzeni lat Bad Brains wielokrotnie powracali wspólnie na scenę, będąc zmuszeni do radzenia sobie z nieprzewidywalnością swojego frontmana.

  • 26.09 (środa), godz.18:00

MATANGI / MAYA / M.I.A

reż. Steve Loveridge/Sri Lanka, Wielka Brytania, USA/2018/95 min

https://www.youtube.com/watch?v=XmjfH61zsUA

fp: https://www.facebook.com/MIAdocumentary

Dokument powstał na podstawie materiałów z osobistego archiwum M.I.A., które były nagrywane w ciągu ostatnich 22 lat. To intymny portret kontrowersyjnej artystki, jej zaangażowania politycznego oraz drogi, która doprowadziła ją do międzynarodowego sukcesu.

  • 27.09 (czwartek), godz. 18:00

Queercore: punkowa rewolucja

reż. Yony Leyser/Niemcy/2017/83 min

https://www.youtube.com/watch?v=SPB6PFHYJpA

fp: https://www.facebook.com/QueercoreBook
 

Opowieść o początkach queercore’u – pochodnej punka, która równie mocno sprzeciwiała się homofobii punka, jak i mainstreamowemu przedstawieniu homoseksualizmu. W filmie zobaczymy m.in. Bruce LaBruce, G.B. Jones, Genesis Breyer P-Orridge, John Waters, Justin Vivian Bond, Lynn Breedlove, Silas Howard, Pansy Division, Penny Arcade, Kathleen Hanna, Kim Gordon, Deke Elash, Tom Jennings, Team Dresch.

  • 28.09 (piątek), godz. 18:00

American Valhalla

reż. Andreas Neumann, Joshua Homme/UK/2017/82 min

https://www.youtube.com/watch?v=fgf45HiGGSE

fp: https://www.facebook.com/AmericanValhallaMovie

“American Valhalla“ opowiada o niesamowitej muzycznej współpracy wyjątkowych twórców amerykańskiego rocka: Iggy’ego Popa i Joshui Homme’a z Queens of the Stone Age. Film zabiera nas w podróż, która zaczyna się od powstania samej koncepcji wspólnej pracy i pierwszego demo, nagranego na kalifornijskiej pustyni przez przyszłych twórców “Post Pop Depression”, m.in. Deana Fertita (QOTSA) i perkusisty Matta Heldersa (Arctic Monkeys), i trwa aż do wydania albumu.

  • 29.09 (sobota), godz. 18:00

The Public Image is Rotten

reż. Tabbert Fiiller/USA/2017/103 min

fp: https://www.facebook.com/thepublicimageisrotten


Po rozpadzie Sex Pistols, John Lydon (znany jako Johnny Rotten), założył Public Image Ltd – przełomowy zespół, który przetrwał prawie 15 razy dłużej niż jego pierwszy legendarny zespół. Ze swoim charakterystycznym, zgryźliwym poczuciem humoru oraz nieprzewidywalną szczerością, Lydon pokazuje kulisy jednej z najbardziej wpływowych i kontrowersyjnych karier w historii muzyki.

  • 30.09 (niedziela), godz. 17:00

Marionetka
reż. Marcin Podgórny POL/2017/ 12'

https://vimeo.com/228283625

Tytułowa Marionetka próbuje wybudzić się z letargu i przejąć kontrolę nad swoim życiem. Okazuje się, że każdy jej ruch jest śledzony przez mechaniczny organizm, który walczy o przywrócenie starego porządku.

Ryuichi Sakamoto: Coda

reż. Stephen Schible/Japonia, USA/2017/100 min

https://www.youtube.com/watch?v=hMqxhBRcr1o

fp: https://www.facebook.com/skmtCODA

“Chciałem, aby ten film zbadał, na ile Ryuichi Sakamoto jest świadomy sposobu, w jaki kryzysy ekologiczne, społeczne i osobiste wpłynęły na jego muzykę. […] Mam nadzieję, że ten film pozwoli publiczności otworzyć się na poznanie, pozwoli im wyobrazić sobie, jak Ryuichi Sakamoto słyszy świat i doświadczyć, jak ostatecznie tryumfuje, odnajdując nowy sposób muzycznej ekspresji.” – mówi reżyser filmu, Stephen Nomura Schible.