Saba x No ID ft. BJ the Chicago Kid & Eryn Allen Kane – Every Painting Has a Price

Przez ostatnią dekadę Saba wyrósł na czołowego rapera niezależnej chicagowskiej sceny i trudno mówić o nim jak o debiutancie. W porównaniu z No ID, który produkował przecież pierwsze płyty Commona w połowie lat 90., trudno jednak nie zwrócić uwagi na tę dysproporcję w scenicznym stażu, która na ich nowym wspólnym krążku From the Private Collection of Saba and No ID zdaje się stanowić nie lada atut. No ID wciąż jest w doskonałej producenckiej formie i w spowite neo-soulem i jazzem okołoboombapowe bity potrafi jak mało kto. Saba z kolei wciąż ma świeże flow i wiele do przekazania bez zjadania własnego ogona. Świeżość i lekkość to zresztą słowa-klucze przy opisywaniu tego projektu, który w przeciwnym razie mógłby wydać się cokolwiek anachroniczny, a jednak panowie i ich liczni goście niosą go bez najmniejszych oznak zadyszki od początku do końca. Początek — nasz tegotygodniowy mocograj — Every Painting Has a Price z BJ-em the Chicago Kidem i stałą współpracowniczką raperów z chicagowskiej sceny — Eryn Allen Kane to definicja słonecznego piano rapu pod soulowym patronatem jednego z wielkich klasyków gatunku You’re All I Need to Get By.

Kurtek Lewski