Wrocław na Międzynarodowych targach turystycznych w Berlinie
Miasto reklamuje się w stolicy Niemiec od 8 marca. Poświęcone mu stoisko o powierzchni ponad 700 metrów kwadratowych będzie miało okazję zobaczyć nawet 200 tysięcy osób.
Za granicą Wrocław reprezentują Biuro Promocji Miasta i Turystyki, Hydropolis oraz Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Specjalnie na tę okazję przestrzeń wystawienniczą przygotowało Polskie Stoisko Narodowe. Motywem przewodnim w tym roku jest aktywna turystyka wodna. Oferta Wrocławia, wybranego jako European Best Destination w 2018, zostanie przedstawiona przez Monikę Trznadel.
W delegacji pojawią się również Grzegorz Demczyszak wraz z robotem Pepperem z Hydropolis, którzy przedstawią uczestnikom doświadczenia „Suchy lód” oraz „Pastę do zębów dla słonia”. Wszyscy zainteresowani, przybywający do Berlina poznają atrakcje turystyczne i kulturalne Wrocławia, w tym m.in. Hydropolis, Narodowe Forum Muzyki, Operę, Aquapark, Halę Stulecia i Centrum Poznawcze, Panoramę Racławicką czy Afrykarium. O kulturalnej ofercie miasta poświadczy również prezentowany na miejscu obraz – część animacji "Twój Vincent", realizowanej także w stolicy Dolnego Śląska.
Targi ITB w Berlinie, organizowane od 1966 roku, są najbardziej prestiżową tego rodzaju imprezą w Europie i jednym z najważniejszych spotkań światowej branży turystycznej. Wszystkie prezentowane stoiska mieszczą się w 26 halach o łącznej powierzchni 150 tys. metrów kw. Prezentuje się tam blisko 11 tysięcy firm, krajów, regionów i biur podróży ze 180 krajów. Oprócz przedstawicieli branży muzycznej, na spotkaniach pojawią się także dziennikarze.