Zapowiedź zmian w infrastrukturze regionu Dolnego Śląska
Obwodnica Złotoryi już nie w fazie przygotowań? Czy przetarg dotyczący budowy ruszył? Sprawdziliśmy, jakie remonty i budowy zaplanowano w najbliższym czasie w rejonie Dolnego Śląska.
Dzięki środkom z Krajowego Planu Odbudowy województwo dolnośląskie może inwestować w duże przedsięwzięcia związane z pracami nad ulepszaniem infrastruktury regionu. Do zadań jakie wyznacza marszałek w najbliższych kilku miesiącach należy m.in. poprawa parametrów torowisk w celu nie tylko poprawy jakości eksploatowanych linii, ale co najważniejsze poprawy bezpieczeństwa, która jest priorytetem w prowadzonych i planowanych pracach. Jak zdradza marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz, kwota na rozwój infrastruktury robi wrażenie:
Kwota około 130 mln złotych netto może zostać przeznaczona na pokrycie inwestycji kolejowych i drogowych na Dolnym Śląsku.
„Dzisiaj walczymy, aby pulę te wykorzystać w pełni na Dolnym Śląsku.”– zapewnia Paweł Gancarz.
W najbliższej przyszłości zostały też zaplanowane ważne prace kolejowe w regionie. Torowisko kolejowe na linii stacji Wrocław Psie Pole- Trzebnica czeka modernizacja, a połączenie Dzierżoniów – Bielawa uzyska wzmocnienie podtorza. Dodatkowo ruszą prace związane z montażem sygnalizacji pomiędzy odcinkiem Szklarskiej Poręby Górnej a granicą państwa.
Obwodnica Złotoryi- co z przetargiem?
Prace związane z kolejami na Dolnym Śląsku są ważnym przedsięwzięciem, ale kluczowym punktem zostaje ogłoszenie przetargu na budowę obwodnicy Złotoryi.
Mieszkańcy mogą odetchnąć z ulgą, ponieważ ich miasto zostanie już niedługo odciążone. Przewidywany harmonogram prac związanych z rozpoczęciem przetargu i prac nad budową obwodnicy przedstawił dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei Mateusz Masłowski.
Cała obwodnica Złotoryi ma liczyć 8 kilometrów i będzie kończyć się w pobliżu Jerzmanic- Zdroju.
Tekst i redakcja: Agnieszka Traczyk
Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego