Posłuchaj: iGen, nowe pokolenie wg. Jean M. Twenge

X, Y, Z. Milenialsi, babyboomersi. Niezależnie, czy określając daną grupę rówieśników sięgniemy po pojedynczą literę, czy całe słowo, zawsze ryzykujemy zbytnią generalizacją, uproszczeniem. Od takiego założenia wychodzi prof. Tomasz Grzyb, psycholog, który na naszej antenie tłumaczył, o co mogło chodzić autorce Jean M. Twenge, która zdecydowała się opisać pokolenie iGen.
Tytułowe iGen to kolejna generacja osób urodzonych po 1995 roku, których dorastanie zbiegło się z rozwojem infrastruktury www i wynalazkiem web 2.0. Tak przedstawia to amerykańska psycholożka, której głównym polem zainteresowań są właśnie różnice pokoleniowe. Kwestię wspomnianych zmian pomiędzy kolejnymi generacjami badaczka przedstawiła w niezwykle przystępny sposób podczas wykładu z serii TED, który miał miejsce w Laguna Blanca School w Kalifornii. Twenge w umiejętny sposób oswaja z odbiorcą pewne tematy, pozwala sobie na humor, choć nie rezygnuje z warstwy merytorycznej.
Wyróżnione w badaniach pokolenie, szczegółowo opisane w książce Jean M. Twenge pt. „iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe – i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości” w rozmowie z Anną Geryn przybliżył wykładowca akademicki i specjalista z dziedziny psychologii wpływu społecznego, prof. Tomasz Grzyb z Uniwersytetu SWPS.